2.10.2013

Mezopotamya'da Öküz-İnek-Buzağı Tapınımı

Bay Kramer, değişik tabletlerden yaptığı derlemelerde, ‘bey’, ‘çoban-yönetici’ veya ‘kral’lara ilişkin, hayvan totemlerle onların bağlantılarına ilişkin bir dizi tanımlama örnekleri vermektedir.

Bunlarda ;

«bir boğanın hakiki doğurttuğu, vücudu, başı benekli »,

«bir beyaz ineğin ağılda büyümüş, kalın boyunlu bir buzağısı » ,

« yaban ineğinden doğmuş, kaymak ve sütle beslenmiş bir buzağı »,

« bolluk ağılında doğan bir buzağı »,

« bolluk ağılında doğan, bol sütle beslenen »,

« ejderhadan doğan vahşi bakışlı arslan »,

« bol sütle beslenen kızgın bir panter (?) »,

« büyük arslandan doğan kalın boynuzlu bir boğa», 

« arslandan doğan güçlü bir savaşçı »

gibi tanımlara rastlıyoruz.


Eski Mezopotamya topluluklarının totem hayvan döneminden gelen bu tür kalıntıların izleri, günümüze değin sürebilmiştir.

***

http://toplumvetarih.blogcu.com/3-hayvan-kurban-ve-bitki-sunu-lardan-insan-lika-3/1699844


                         Elam kültüne ait olarak Khafajeh'de bulunmuş...
                      İÖ. 3000-2800 yıllarına ait bir silindir mühür baskısı...

                                                                **
Eğer insanlar kendilerini "öküz", "inek" ve "buzağı" ile eşitlemişler ise, tapınaklarının da bu hayvanlara yönelik olarak "sığır ahırı", "ahır" vb. olarak nitelenmesi ve öyle resmedilmesi son derece doğal değil midir?


                                    Tapınak etrafında öküzler,inekler...

                                                                  **

Eşek Totemli Kürtlerden Eşek Partisi Ve Parti Binasına ""han" (hayvan barınma yeri)" Deme Mantığı

'Eşek Partisi' adında parti kuruldu Irak'ın kuzeyindeki bölgesel yönetimde faaliyet gösteren Eşekleri Sevme ve Koruma Derneği, "Eşek Partisi" adında bir siyasi parti kurdu.

El Arabiye televizyonunun internet sayfasında yer alan habere göre, partinin genel başkanlığına seçilen Amr Kalul, Irak genelindeki dernek üyelerinin parti üyeliğine geçiş yaptığını belirterek, "diğer partilerle rekabete hazırız" dedi. 






Öküz-boğa boynuzlarının Fötr şapkaya evrimini burada net olarak görüyoruz.

                                         Bu bir Elam Tanrısıdır...

                                                                                      
                                                                                        http://www.ibraaz.org/essays/13


                                                         http://www.iranchamber.com/art/articles/art_of_elamites.php


İlgili şahıs veya tanrı, kaç "öküz-sığır" totemli topluluğu temsil ediyorsa, muhtemelen başında o sayıda çift boynuz taşıyordu.
Boynuzların fötr şapkaya evrimi, fötr şapka taşıyan topluluklar ile Öküz-sığır tapınımı geleneği arasındaki bağları kurmamızı sağlıyor.
















Süleyman'ın Kudüs tapınağının önündeki 44 000 litrelik büyük Tufan ritüel kazanını ("Deniz") taşıyan ayaklar da 12 boğa ile sembolize ediliyordu.




                     Ezber metodu ile "inekleme" deyiminin buluşma alanı...


 Kutsal metinleri "ezberleme" konusunda bütün Yahudi topluluğu oldukça uzman durumda...

"Ezberleme" ile "İnekleme" deyiminin bağlantısının bu noktada kurulmuş olduğunu düşünüyoruz.