10.11.2008

Muazzez İlmiye Çığ'ın Hatalı Tufan Yorumları....

"Doğal olarak, Sayın Çığ’ın, yaptığı çalışmalarda varmış olduğu sonuçlara, yargılara, bütünüyle doğru imiş gibi yaklaşamayız.

Eski toplumun değerlendirilmesine ilişkin konularda,
eserlerinde ciddi yanılgılar, eksiklikler de bulunmaktadır.

Buna karşılık o, bu alanda çalışan bir dizi uzmanın
yapmadığı bir şeyi, geçmişle günümüz toplumları arasında
var olan bağları kurmaya, bunları göstermeye çabalamıştır.

Koca bir ömre sığdırmaya çalıştığı bu çabaları
her zaman takdirle anılacaktır......"

( 'Saç-sakal' Ve Erkek-Kadın Türbanı)



Safa Kaçmaz, sayın Muazzez İlmiye Çığ'a
"Tevrat, İncil ve Kuran'ın Mezopotamya Yazın Kaynakları"
başlıklı kitabını sunarken...



27. İstanbul Kitap Fuarında Sayın Muazzez İlmiye Çığ,

"Sümerler'de Tufan,
Tufanda Türkler"

konulu bir söyleşi gerçekleştirdi.

Sunum sonrası Safa Kaçmaz, sayın Muazzez İlmiye Çığ'a ".....Mezopotamya Yazın Kaynakları" kitabını ve bu alanda yapmış olduğu çalışmalar bakımından teşekkürlerini sunarken, aynı zamanda "Sumer Tufan"ını Karadeniz veya orta asya Taşkın-tsunamilerine bağlama eğilimlerinin hatalarına dikkat çekmeye çalıştı.

Sayın Çığ, birkaç yıl öncesine kadar, "Summer" anlatımındaki Tufan'ı Karadeniz'de olduğu sanılan bir Tsunami doğal olayına bağlamaya çalışan açıklamalarda bulunuyordu. Şimdi ise, bu görüşten vazgeçmiş olduğunu açıkladı. Bu, yerinde bir davranış.

Fakat bu kez de, bu "Tufan"ı, orta asya Türk kaynaklı Tufan-taşkın anlatımlarına bağlayarak tanıtmaya çalışmaktadır.

Bu yönde tarihteki "doğal taşkınlar" ile "Summer" kökenli Tufan anlatımları arasında bağ kurma çalışması, bilimsel bakımdan çok hatalı bir temelden yola çıktığı için, salt bu nedenle bile, tutarlı sayılamaz.

Çünkü,

-"...Önce tapınaklarda başlayan",

- takvimsel bir değere oturan ( "7 gündüz, 7 gece"...) ,

- "Kutsal Me'ler arasında, kutsal bir kurum olarak sayılan",

- "Sümer Kıraliyet Listesi tarih seceresinde hiç bir kesinti yaratmayan...

vb. özellikteki bir "Summer Tufan"ı, doğal bir felaket anlatımı olarak bir Tufan değildi; doğrudan doğruya kutsal bir ayin, ritüel, erken dönem insan kurban edimli bir anlaşma töreniydi...

Safa Kaçmaz'ın bu yöndeki uyarıları, umalım ve dileyelim ki, sayın Çığ tarafından dikkate alınsın ve "Karadeniz Tsunamisi" teorisinde olduğu gibi, geri çekilsin... Çünkü hatalı teorilerin insanlara taşınmasında, bilimadamlarımızın ve bilimkadınlarımızın rolleri olumsuz olmamalıdır ve bilim temelinden ayrılmamaya özen gösterilmelidir.

Sayın Çığ'a bu yöndeki sorumluluğunu anımsatmak ve bu açıklamalarıma dikkat buyurması ricasında bulunmak benim için çok önemliydi.

TÜYAP'daki Söyleşi sırasında böyle bir fırsatı bulabilmek benim için ayrıca değerli olmuştur.

Safa Kaçmaz
10.11.2008

*****



Muazzez İlmiye Çığ'ın Yargılanması

Muazzez İlmiye Çığ Yargılanmasın


“Başörtüsü İslam’dan önce de vardı”

TÜRBAN VE ASUR YASALARI...

«Adı lazım değil » :intellectuel-log


****
fotoğraf albümü için:
http://www.facebook.com/photo.php?pid=925661&l=817b2&id=698208818
****


Tufan’dan Önce -Tufan’dan Sonra-2


Sayın M. İ. Çığ, eski tabletlerde yer alan ve oradan Eski Ahit ve Kuran’a da geçen Tufan anlatımlarıyla ilgili yorumlarında daima, burada söz konusu edilen Tufan’ın, “doğal bir felaket”in belleklerdeki kalıntısı olduğundan yola çıkmayı sürdürür.


Şimdi de, “bu doğal felaketi”, Avrupa kaynaklı “Karadeniz Tsunamisi” tezlerinde aramaya yönelmiş görünüyor. Onun bu yönde açıklamaları yayınlanıyor.



Burada, tarihte “doğal ve güçlü bir sel felaketi”, hatta felaketleri olup olmadığı şu anki konumuz değil. Muhtemelen olmuştur. Fakat eski yazıtlarda söz konusu edilen Tufan, “doğal bir felaket” anlamıyla bir “Tufan” değildi.


Orada söz konusu edilen Tufan, ne zaman yapılacağı tarihlere bağlı olan; nasıl yapılacağının ayrıntıları saptanmış olan; kaç gün süreceği önceden belli olan bir Tufan, dolayısıyla kutsal bir ritüeldi.


Tufan’dan Önce-Tufan’dan Sonra

Tufan’dan Önce-Tufan’dan Sonra-2
Tufan’dan Önce-Tufan’dan Sonra-3